Zo versterk je je positie als communicatieprofessional en word je een onmisbare schakel in de organisatie

Van leidinggevenden wordt vandaag verwacht dat zij integraal verantwoordelijk zijn. En dus ook voor de communicatie in hun organisatie, afdeling of team. Maar daar hebben ze wel steun bij nodig! Want communicatie is een vak. Dat jij in je vingers hebt. Er wordt van je verwacht dat je weet wat er in de organisatie speelt. Dat je een alternatief hebt voor de cascade die zelden goed werkt. Dat je een dialoog op gang kunt brengen en houden over dingen die ertoe doen. Zoals visie, strategie en kernwaarden. En dat je naast middelenmaker en adviseur ook coach of facilitator kunt zijn.

Hoe breng je jezelf in positie en versterk je die? Zodat je deze verwachtingen méér dan waarmaakt? Hoe krijg je een echte, strategische dialoog op gang? De business storytellingmethode geeft je hiervoor concrete handvatten, zoals de onderstroommeting en de verhalendialoog.

De impact van de onderstroom

Business storytelling en vooral onderstroom-onderzoek is al voor veel communicatieprofessional uit onze trainingen en opleidingen een belangrijk breekijzer geweest. Onderstroom-onderzoek, waardevolle inzichten uit verhalen die methodisch worden verzameld en geduid, geeft leidinggevenden namelijk een extra informatiekanaal. Een informatiekanaal waar zij zelf nauwelijks toegang toe hebben.

De verhalendialoog

Een dialoog is iets wezenlijks anders dan informatie de organisatie in sturen of eenmalig naar medewerkers luisteren. Storytelling, storylistening en storysharing helpen je om een echte dialoog op gang te krijgen én te houden. Zo draag je bij aan een organisatie die waarmaakt wat ze belooft, die ‘Agile’ kan zijn en waar onnodig vertragende weerstand wordt voorkomen. Onmisbare bijdragen!

Werken vanuit de driehoek

We hebben al honderden communicatieprofessionals geholpen om een flinke stap vooruit te zetten en hun positie te versterken. In onze korte trainingen leer je bijvoorbeeld gericht en systematisch verhalen te verzamelen waarmee je leidinggevenden onmisbaar inzicht geeft in de onderstroom. Tijdens onze opleiding tot gecertificeerd StoryPractitioner/Communicatie leer je storytelling, storylistening en storysharing all round in te zetten. Het is een opleiding waarin zowel aandacht is voor de theorie (verhaaltheorie en reflectie op communicatie in organisaties), de praktijk (hoe krijg je inzicht in de onderstroom, hoe help je leidinggevenden hun verhaal scherp te krijgen en te vertellen, hoe geef je vorm aan dialoog) én jouw rol en positie. Dat zijn de uiteinden van de StoryPractitioners-driehoek!

Hieronder vind je alle informatie over deze opleiding, die je echt verder helpt! En over onze korte trainingen.

Opleiding gecertificeerd StoryPractitioner/Communicatie©

Leer in de gecertificeerde opleiding tot allround StoryPractitioner/Communicatie hoe je de onderstroom zichtbaar krijgt en hoe je naast je rol als middelenmaker en adviseur ook de rol van coach en facilitator succesvol kun pakken.

Lees meer

Bekijk onze infographic

Bekijk onze infographic….

Lees meer

Trainingen

Kijk hier voor ons actuele trainingsaanbod.

Lees meer

Dit vinden onze klanten

Communicatieprofessionals over het leren werken met Business Storytelling met TheStoryConnection