Voor de tweede keer organiseerden we dit jaar het Business Storytellingcongres.
Het eerste congres, in 2015, liet zien én ervaren dat business storytelling veel meer is dan een ‘leuke tool’ in externe communicatie en een voort-durende hype. Business storytelling heeft zich ontwikkeld tot een vak apart. Met impact binnen externe én interne communicatie, verandering, leiderschap, marketing en sociaal maatschappelijke ontwikkeling. Dit mooie vak heeft organisaties en mensen veel te bieden. Maar het vraagt wél om een weloverwogen en vakkundige inzet.
In de twee jaar die zijn verstreken sinds het vorige congres, zijn de inzichten weer gegroeid in wat er nodig is om business storytelling goed in te zetten. Er zijn opleidingen. Er is een Business Storytelling Gilde. Er is een hoogleraar Narratieve Communicatie. Kortom: het vak heeft zich flink ontwikkeld. Dat vroeg opnieuw om een ‘meeting of the minds’. Op 28 november 2017 was het zover.
Bekijk hier de fotoreportage van een dag vol verhalen, inzichten, vragen én antwoorden…
Nanette Smeets van Inktvogel maakte een mooi visueel verslag van de dag:
En dit was het programma: